onsdag den 6. april 2011

Fødselsdag=Kage

Idag havde en af mine bedste veninder fødselsdag! Hun blev 16. Lucky her!
Der er ikke noget bedre med end, når folk har fødselsdag og man går i klasse med dem! (For det betyder jo nærmest altid: KAGE!) Lala havde muffins med, mums. Emsi og Lauritsen havde bagt cupcakes dagen før til lala. Så de havde nogle stykker med, og jeg var så heldig at smage dem! Åhhh gud, ku dem godt igen, 100 gange! Den jeg smagte var med hindbær og hvidechokolade stykker, lækkert siger jeg bare!




Her er opskriften til de LÆKRE cupcakes: (Kan kun anbefales!)

Magnolia Bakery’s Vanilla Vanilla Cupcakes
6 1/2 dl mel
2 tsk bagepulver
225 g smør, blødgort/v. stuetemperatur
4,7 dl sukker
4 store æg (og husk nu, fra en høne der har haft det rart)
2,3 dl mælk
1 tsk vanilleekstrakt
  • Start med at måle alle ingredienser op og tage alt ud af køleskabet. Et godt gammelt bagetip er, at alting skal have samme temperatur inden man blander dejen. Så lad smør, mælk og æg stå ude til de har stuetemperatur det tager 30 min.+.
  • Tænd ovnen på 180 grader og put muffinforme i 2 12-hullers muffinbradepander.
  • Bland mel og bagepulver grundigt i en lille skål.
  • Hæld mælken i en lille kande og bland vanilleekstraktet grundigt i.
  • Bland smør og sukker i en stor skål og pisk det med en håndmixer til det er lyst og luftigt (ca. 3 min.).
  • Tilsæt æggene et ad gangen og pisk grundigt mellem hvert æg.
  • Tilsæt 1/3 af melet og pisk til det lige akkurat er blandet i. Hæld så 1/3 af mælken i og fortsæt sådan til al mel og mælk er brugt.
  • Kom forsigtigt dejen i formene med en ske, fyld 2/3 op.
  • Bag kagerne til de er gyldenbrune, ca. 20-25 min.
  • Lad dem køle af ca. 15 min. i bradepanderne og derefter i fri dressur på en rist til de er helt kolde, før de dekoreres.
Vanilla Buttercream
225 g usaltet smør, blødgjort/v.stuetemperatur
1,4 – 1,8 l flormelis (liter som i 14-18 dl)
1,2 dl mælk
2 tsk vanilleekstrakt
evt. frugtfarve


Ingen kommentarer:

Send en kommentar